Wyjazd Konfirmantów do Katowic i Miechowic

W dniach 16 i 17 listopada udaliśmy się na wyjazd konfirmacyjny do Katowic i Miechowic. Sobota, ok. 10:00 jesteśmy w katowickim kościele gdzie mamy niebywałą okazję zobaczyć Biblię Brzeską z 1653 roku, prawdziwy „biały kruk” jeden z kilku egzemplarzy w Polsce.  Następnie wraz z panią diakon Dorotą Obracaj udajemy się do kościoła i poznajemy jego historię. Ok. g. 11:30 jesteśmy w Muzeum Śląskim gdzie mamy niebywałą okazję gry terenowej, podróży z Tomkiem Wilmowskim bohaterem książek Alfreda Szklarskiego.

Następnie zwiedzamy wystawę stałą o historii Śląska gdzie odnajdujemy wiele wątków także religijnych ze Śląska Cieszyńskiego. Potem nadszedł czas na obiad i relaks w galerii handlowej Katowice. Po południu idziemy do kina na piękny film: „1800 gramów” o miłości szczególnie do małych dzieci, które oczekują na adopcję. Wieczorem trochę zmęczeni docieramy do Miechowic gdzie na Parafii ewangelickiej jest nasza baza. Po kolacji, ci którzy mają jeszcze siły oglądają mecz piłki nożnej Izrael – Polska (1:2), a inni idą już spać.

Dzień drugi: Nabożeństwo w kościele, później kawa i ciasta oraz spacer z ks. Jankiem Kurko po całym kompleksie „Ostoi Pokoju”. Poznajemy historię tego miejsca, poznajemy Matkę Ewę von Tiele-Winckler i całe dzieło jej życia. Zwiedzamy kolejne budynki i na końcu jej mały domek gdzie mieszkała. Poruszeni jej zaangażowaniem, miłością i wytrwałością na długo zapamiętamy w pamięci ten dzień. Cóż, pozostało nam już tylko pakowanie, wizyta w Mc Donalds na małe co nieco i w godzinach popołudniowych powrót do domów. To był miły i udany wyjazd!!!